Thursday 3 November 2011

Bantuan untuk Musibah di Turki

 
Assalamualaikum

Untuk makluman umum, satu gempa bumi berukuran 7.2 kala ritcher telah melanda Ercis, Tenggara Turki, pada hari Sabtu yang lepas. Angka kematian semakin meningkat dan kira-kira 300 kematian dilaporkan. Menurut satu sumber, angka tersebut akan mencecah kira - kira 1000 orang. Sila klik http://news.yahoo.com/magnitude-7-6-earthquake-hits-eastern-turkey-usgs-105909849.html

Gempa bumi...
tersebut dilaporkan merupakan antara yang terkuat pernah dicatatkan di Turki dalam jangka masa sedekad ini. Ia telah meruntuhkan 80 buah bangunan dengan 40 orang terperangkap dalam setiap satunya.
Lebih daripada 100 gempa susulan dilaporkan pada hari Ahad lepas mengakibatkan sumber makanan dan keperluan harian semakin berkurangan.

Sehubungan itu, Ikram Relief & Care UK/EIre dengan rendah hati menadah tangan menjemput saudara/saudari sekalian menghulurkan bantuan kewangan untuk disampaikan kepada sahabat-sahabat kita yang kurang bernasib baik di Turki. Diharapkankan dengan bantuan ini sedikit sebanyak dapat meringankan beban mangsa-mangsa.

Untuk menderma seikhlasnya, anda boleh menggunakan nombor akaun di bawah:

Akaun: Ikram Care
Sortcode: 40-28-06
Acc no: 64254414
Bank: Hsbc
Reference : Turki

Diharapkan sepahit apapun getir yang dirasa, sesakit manapun yang menderita, mangsa-mangsa di Turki dapat bersabar dengan ketentuan Ilahi ini. Semoga dengan sumbanga ikhlas kita ini dapat membantu dan memulihkan negara Turki yang ditimpa musibah ini.Nabi Muhammad besabda ,"Tiada keletihan, kerisauan, kesedihan, kesusahan atau bencana menimpa seorang yang beriman di dunia ini, tidak satu duri yang tercucuknya, kecuali Allah swt mengampunkan sebahagian daripada dosanya." (Sahih Bukhari dan Muslim)

Moga kita mengambil pengaran dan iktibar dari peristiwa ini

Jazakallahukhairan

Assalamualaikum

IKRAM CARE & RELIEF UK EIRE

http://ikramuke.org/v3/

No comments:

Post a Comment